Ψωρίαση

Αποκτήστε καθαρό δέρμα με τη βοήθεια
του δερματολόγου σας

Η ψωρίαση είναι μία συχνή, χρόνια, μη μεταδοτική δερματοπάθεια που εμφανίζεται σε όλες τις ηλικίες και στα δύο φύλα.

Οφείλεται σε δυσλειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος που οδηγεί σε υπέρμετρο πολλαπλασιασμό των κυττάρων του δέρματος με αποτέλεσμα την εμφάνιση των χαρακτηριστικών βλαβών.

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΑΙΤΙΑ ΤΗΣ ΨΩΡΙΑΣΗΣ;

Η ψωρίαση οφείλεται σε δυσλειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος ενώ μπορεί να εμφανίζει κληρονομικό υπόβαθρο, αν και υπάρχουν ασθενείς χωρίς οικογενειακό ιστορικό.

Διάφοροι παράγοντες μπορούν να πυροδοτήσουν την εμφάνιση της ψωρίασης όπως λοιμώξεις, φάρμακα, τραυματισμός του δέρματος, στρες κλπ.

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΤΗΣ ΨΩΡΙΑΣΗΣ;

Η ψωρίαση εμφανίζει διάφορες μορφές (κατά πλάκας, σταγονοειδής, φλυκταινώδης, ανάστροφη, παλαμών-πελμάτων, ερυθροδερμική, ψωριασική ονυχία) και τα συμπτώματα ποικίλλουν.

Συνήθως χαρακτηρίζεται από την εμφάνιση βλαβών που έχουν την εικόνα μικρών ή μεγάλων ερυθρών πλακών με παχύ λευκό ξηρό λέπι και μπορεί να εντοπιστούν στους αγκώνες, τα γόνατα, το τριχωτό της κεφαλής, τα γεννητικά όργανα, τις παλάμες και τα πέλματα.

Στην περίπτωση της ψωρίασης που εντοπίζεται στην περιοχή των νυχιών, έχουμε την εμφάνιση βλαβών όπως βοθρία, πάχυνση, κίτρινες κηλίδες, ονυχόλυση και άλλες βλάβες που απαιτούν έμπειρο και εξειδικευμένο δερματολόγο.

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΗΣ ΨΩΡΙΑΣΗΣ;

Η ψωρίαση είναι μία πάθηση που εμφανίζεται με πολλές μορφές, έχει εξάρσεις και υφέσεις και εμφανίζεται με διαφορετική σοβαρότητα σε κάθε άνθρωπο.

Για τον λόγο αυτό, απαραίτητη είναι η επιλογή ενός κατάλληλα εκπαιδευμένου δερματολόγου με εμπειρία στην αντιμετώπιση των διάφορων μορφών της ψωρίασης.

Ο ιατρός Dr.Κόκκαλης έχει εκπαιδευτεί στο Ειδικό Ιατρείο Ψωρίασης του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Αττικόν συμμετέχοντας σε πληθώρα μελετών και θεραπευτικών πρωτοκόλλων που αφορούν την ψωρίαση.

Στην αντιμετώπιση της ψωρίασης χρησιμοποιούνται θεραπευτικά:

• Τοπικά σκευάσματα
  • Φαρμακευτική αγωγή από το στόμα
  • Βιολογικοί παράγοντες

Απαραίτητες είναι και οι ενυδατικές λοσιόν για διατήρηση της ενυδάτωσης και υγρασίας του δέρματος.

Στόχος της θεραπείας είναι η απομάκρυνση των λεπιών ώστε να γίνει λείο το δέρμα, η ελάττωση τη φλεγμονής και η επιβράδυνση ανοσολογικά του πολλαπλασιασμού των κυττάρων του δέρματος καθώς και η διατήρηση του αποτελέσματος.